24 Şubat 2014 Pazartesi



DÜNYANIN KEMANLARI

CRR Konser salonu, 21 Şubat 2014 tarihinde önemli bir dizi etkinliğin muhteşem finaline ev sahipliği yaptı.

Cihat Aşkın koordinatörlüğünde gerçekleşen"dünyanın kemanları" projesi ile müziksever, yaylı çalgılar icracıları üç gün boyunca önemli etkinliklere katılarak, kendi alanlarındaki bilgilerini pekiştirdiler.

Finalde, Vivaldi'nin Dört Mevsim ve Cihat Aşkın'ın İstanbul'da Dört Mevsim adlı eserleri seslendirildi. Cihat Aşkın'ın eserinin ilk seslendirilişi olması ayrı bir güzellikti. Ayrıca gelecek vaat eden genç besteci Salih kartal'ın bir eserininde prömiyeri yapıldı.


Gecede birbirinden değerli sanatçılar sahnede bizlere müzik ziyafeti çekerken. Cihat Aşkın'ın olağanüstü performansı ve virtiözitesi müzikseverleri büyüledi. Cihat Aşkın'ın bestesinde varolan Anadolu, İstanbul motifleri, naif gibi görünen fakat sofistike yatay yazım tekniği ve yaylıların büyülü tınıları, geçmiş ile bu günün müzik anlayışının birlikteliğine güzel bir örnek. Belki de Türkiye müzik tarihinde önemli olaylardan biri olan bu etkinlikler zincirinin tüm müzikseverler ile buluşması için yetkilileri zorlamalıyız.


Aşağıda etkinliklere katılamayanlar için broşür yazısını ekledik.




"DÖRT MEVSİM

Cihat Aşkın bu projeyi şöyle anlatıyor:
"Müzikte 4 mevsim teması oldukça sık işlenmiş bir konudur. Vivaldi gibi büyük barok bestecilerden başlayarak, Haydn gibi klasik besteciler veya Glazunof, Tchaikovsky gibi romantik besteciler dahi bu temayı işleyerek müzikler yapmışlardır. 

Sadece müzikte değil edebiyatta da karşılığını bulan bu tema şairler ve romancılar tarafından oldukça etkili bir bicimde işlenmiştir. Ne de olsa tasvire dayalı olan bir konudur. 

Türk edebiyatının birçok şairi, İstanbul ve mevsimler konulu şiirler yazmışlardır. İstanbul özellikle şairler için eşsiz bir ilham kaynağıdır. Bundan yola çıkılarak oluşturduğum projede, bizim İstanbul'da dört mevsimi nasıl algıladığımızı düşündüm. Değişik İstanbul şairlerinin şiirlerini toplayarak en uygun olarak düşündüklerimi şarkı yaptım ve bunları da dünyanın en ünlü Mevsimler bestesi olan Vivaldi Mevsimler ile ozdeşleştirdim. Tabii ki Vivaldi barok anlayış ile kendine özgü bir tınısı olan bir besteci, ancak İstanbul'da dört mevsimi yazarken İstanbul tavrına özgü Türk çalgılarını da müziğimde kullandım.

Fotoğraf sanatçısı Mehmet Çağlarer ile yapılan şiirsel fotoğraf çalışması da bu projenin görsel malzemesini oluşturmaktadır. Çağlarer ile İstanbul'un değişik mekanlarında yaptığımız çalışmalar ve ortaya çıkan eser 4 mevsim kavramına bu topraklardan bir bakışı yansıtmaktadır."

Antonio Vivaldi 4 Mevsim
Cihat Aşkın İstanbul’da Dört Mevsim
Cihat Aşkın & Aşkın Ensemble, Hakan Şensoy (şef)
Solistler: Mehmet Emin Bitmez, Göksel Baktagir, Derya Turkan

İLKBAHAR
İstanbul’da sabah
balık pazarı,
Çiçeklerin valsi

YAZ
eski bir nisan şarkısı
Adalar’dan bir esinti
Salacak Şarkısı

SONBAHAR
Saz semaisi
İstanbul’da akşam

KIŞ
İstanbul’un gözyaşları
Gecelerin kraliçesi İstanbul

Yair Dalal Akko Malka
Yair Dalal & Erez Mounk

Salih Kartal 9/8

Kemani Kevser Hanım Nihavend Longa"

17 Şubat 2014 Pazartesi


Cihat Aşkın Projesi

Prof. Dr. Cihat Aşkın, müzik eğitimi ve müzisyenler için önemli bir proje ile sanatseverlerin karşısına çıkıyor. bu güne kadar yaptığı çalışmalarla müzik alanında kendine özgü yer edinen ve birikimlerini paylaşan Aşkın, CRR'de gerçekleştirdiği "Dünyanın Kemanları" projesi ile yine gündemde.

Etkinlik bülteni:

"Dünyanın Kemanları Festivali Cihat Aşkın’ın koordinatörlüğünde 19 – 21 Şubat tarihleri arasında İBB Cemal Reşit Rey Konser salonunda gerçekleştirilecek.

19 Şubat Çarşamba saat 17:00’de Cihat Aşkın’ın vereceği mini konserle açılacak olan festivalde önemli keman restoratörü, yapımcısı ve koleksiyonerlerinden İsrailli Amnon Weinstein'a ait 400 yıllık kemanlar sergilenecek.

Ünlü kemancıların genç sanatçılara ders vereceği, kemanın tüm dünyada neden bu kadar çok sevildiğinin ustalar tarafından tartışılacağı festivalde ayrıca CAKA Yıldızları’nın Gala Konseri ve Maestro Rodney Friend’in Masterclass’ı yer alacak.

Festival Irak doğumlu Arap asıllı sanatçı Yair Dalal, Danai Loukidi, Erez Mounk, Turay Dinleyen, Mehmet Emin Bitmez, Göksel Baktagir ve CAKA Küçükçekmece ile Beşiktaş Şubeleri’nin eşlik edeceği, Cihat Aşkın ve Aşkın Esemble’ın vereceği “İstanbul Dört Mevsim ve Dünyanın Kemanları” konseri ile son bulacak. 21 Şubat Cuma saat 20.00'deki kapanış konserinde Aşkın, Vivaldi'nin Dört Mevsimi'nin yanı sıra İstanbul'dan Dört Mevsim adını verdiği yeni bestesini ilk kez yorumlayacak. "




13 Şubat 2014 Perşembe



               

Brahms Günleri

Cihat Aşkın yönetiminde Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı bünyesinde Haziran ayına kadar sürecek olan Brahms etkinlikleri başladı.
Bu kapsamda birincisi geçtiğimiz ay olan etkinliklerin ikincisi 12 Şubat’ta yapıldı. Etkinlik öncesi katılımcılar ile Brahms müziği ve çalınacak parçalar hakkında yapılan söyleşiye, Vural Yıldırım, Prof. Dr. Cihat Aşkın, can Okan katıldı.
12   Şubat günü yapılan etkinlikte:
             
               Piano Quartet No.  G minor, Op. 25

              Piano Quartet No.  A major, Op. 26
eserler seslendirildi.
Bu etkinlikte görev alan herkesi kutluyoruz. Etkinlik için Cihat beyin basın duyurusu:


“Cihat Aşkın, 2001 yılından bu yana Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı'na büyük destek veriyor. 2014 yılının dev bir oda müziği projesi olan Bursa - Brahms projesi, konservatuar öğretim üyelerinden Görkem Çalgan ile işbirliği yapılarak hazırlandı. 14 - 15 Ocak tarihlerinden başlayarak 2014 yılının Aralık ayına kadar her ay Brahms'ın opus sırasına göre oda müziği eserlerinin yorumlanacağı projede tam 46 eser seslendirilecek. Tüm yıla yayılacak etkinlikler kapsamında ikinci konser 12 Şubat’ta konservatuar konser salonunda yapılacak ve Brahms op.25 ve 26 Piyanolu Dörtlüler, Cihat Aşkın, Özgür Ünaldı, Can Okan, Görkem Çalgan, Elena Ünaldı ve Rahşan Apay tarafından seslendirilecek" 




25 Aralık 2013 Çarşamba

20 Kasım 2013 Çarşamba

ARAP VE TÜRK
MUSİKİSİNİN XX.
YÜZYIL BİRLİKTELİĞİ

Murat ÖZYILDIRIM
Editör: Vural Yıldırım
Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisi

Kültürel değerlerin zaman içinde etkileşimiyle şekillenen
makamlı musiki, Türk ve Arapları birbirine yakınlaştıran
müşterek değerlerden biri olarak önümüzde durmaktadır.
Bu mütevazı çalışma, Türk - Arap musiki ve sanatkârları
arasında XX. yüzyıldaki ilişkileri irdelemektedir. Eser,
görkemli geçmişleri yüzyıllara dayanan söz konusu
musikilerin geçtiğimiz yüzyıldaki etkileşimini incelerken
Türkiye’de Şark musikisi tartışmalarını, yıllarca beğeniyle
izlenen Mısır filmlerini, Arap ülkelerindeki Türk
sanatkârları, Türkiye’de Arap ses sanatkârlarına halkın
ilgisini, dönemin tanıklarının da katkısıyla, olabildiğince
ayrıntılı biçimde okura sunmaya çalışmaktadır.
Murat ÖZYILDIRIM



19 Kasım 2013 Salı

MÜZİK YAZARLIĞI SORUMLULUĞU
ESKİLERDEN 


Yazarlık zor sanattır. Çünkü yazınızın ardından kopacak fırtınalara hazırlıklı olmak, insanları körü körüne yönlendirerek ciddi bilinç kaymalarına neden olmak ve bunlarla baş edebilmek…

Belki de bu nedenle eline her kalemi alan yazma cesaretini gösterse bile, yazdıklarını okutma cesaretini kendinde bulamaz. Bir de yazdıklarının ne kadar mükemmel ve bir o kadar da entelektüel olduğunu düşünüp, etrafındakilere okutma sevdasında olanlar. Onları belki bir yere kadar hoşgörü ile anlamak mümkün görünse de, ellerinde yazma konusunda her türlü imkânı olup ta bu imkanlarını her daim kullananlar… belki de aslında onların her konuda yazması doğru değildir.

Geçtiğimiz günlerde Serhan Bali’nin Radikal Gazetesi’nde yazmış olduğu yazıyı eğer mesleğimize yaptığı olumsuz göndermeler olmasaydı, ciddiye almayacaktım. Fakat tarihin tekerrürü gibi, daha önce de aynı dergi ekibinden Kemal Bey’in müzikbilim alanına karşı yapmış olduğu yazarlık sorumluluğu bilincinde negatif tutum yeniden gündeme gelmiştir. Bu konuda söz almak ve kendileri ile polemiğe girmek aslında akademisyenlerin üzerine vazife olmalıdır. Ne yazık ki akademisyenlerimizden bazıları da sözü edilen çalışmaya katılmış ve Sayın Bali’nin yazısına onay vermişlerdir. 

Söz konusu yazı, müzikoloji alanını ve bu alanda çalışanları imalı bir şekilde “rencide edici” tarzda suçlarken, geçmişten verdiği isimlerin yanına bu gün için kendi dergisinde yazar olanları ön plana çıkararak, diğer isimleri ve yayınları görmezden geliyor. Kaldı ki, sözünü ettiği Ersin Antep’i bile yetiştiren Prof. Filiz Ali’yi düzensiz köşe yazıları yazmakla yetinen sıradan bir yazar olarak örneklendiriyor.

Ayrıca yapılmış olan çalıştayın çok önemli bir misyonunun olduğunu, sanki daha önce böyle çalışmalar olmamış gibi ima ederek yazısında vurgulamalarla dikkat çekme yoluna gidiyor.


Belki Sayın Bali bu konulardaki çalışmalardan haberdar olmayabilir. Fakat bu yazıyı gördükten sonra yazısında geçen isimlerin bile sessiz kalmayarak düzeltme yoluna gitmemeleri asıl sorun olarak görülmeli. Yapılan çalıştay sonrasında böyle bir yazının çıkması ve bu yazı karşısında sessiz kalınması, müzikbilim açısından talihsizliktir. Müzikbilim çalışmalarını yazı içinde geçen isimlere odaklamak, bu alanda çalışan yüzlerce müzikyazarı ve araştırmacısına karşı naif bir saygısızlıktır. 
Cihat Aşkın ve Şostakoviç Günleri

Şostakoviç Günleri  kapsamında CRR Senfoni Orkestrası 19 Kasım'da CRR Konser Salonu'nda harika bir konser verdi.
Böylesine özel bir konserin izleyici potansiyeli beni oldukça şaşırttı. Çünkü konsere olan ilgi beklenenin üstünde idi. İlk yarıda Orkestra ve Cihat Aşkın'ın performansı oldukça etkileyiciydi. Cihat Aşkın ülkemizin ve dünyanın tartışmasız en iyi keman sanatçılarından. 

Şef
: Hakan Şensoy
Solist: Cihat Aşkın (Keman)

Keman konçertosu No.1 La minör Op.99
Senfoni No.10 Mi minör Op.93

Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası
Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası, faaliyetlerine “Opera Orkestrası” olarak 1995 yılında Ü. Hacıbeyov’un “Arşın Mal Alan” opereti ile başlamıştır.

Türkiye’deki ilk yerel yönetime bağlı olarak çalışan orkestraolan CRR Senfoni, kuruluşundan bu yana farklı program içerikleri ile dikkat çekmiş ve başarılı konserler vermiştir.



                    Sessiz Bir Çığlıktır Hakan Ali Toker Ritüellerin gündelik yaşamdan koparak, kamusal alan dışına çıkmasıyla birlikte müzi...