Ana içeriğe atla

 



                                                         2021 MÜZİK ÇALIŞTAYI

 

 

                                                                         

       İSTANBUL TÜRK MÜZİĞİ KONSEYİ

       (MÜZDAK/1993)

 

2021/ MÜZİK ÇALIŞTAYI

13-14 ŞUBAT 2021

(Çevrimiçi Yapılacaktır)

 

Değerli  Katılımcılarımız,

 

 28 yıldır, Türk  Müziği’ne hizmet eden, İstanbul Türk Müziği Dernek ve Vakıfları Dayanışma Konseyi, (MÜZDAK) 13-14  ŞUBAT 2021 tarihlerinde  (saat 13.00-18.30) desteklerinizle “2021/Müzik Çalıştayı” yapmaya karar vermiştir.

Çalıştay programı, iki gün (hafta sonu) öğleden sonra planlanmıştır ve aşağıdadır.

Çalıştay katılımcılarına “Katılım Belgesi” verilecektir.

Aksi bir durumu lütfen, 05 Şubat 2021 akşamına kadar e-posta yolu ile bildirmenizi önemle rica ederiz. Saygılarımızla…

Not. Zoom linki 12.45’te e-postanıza gönderilecektir..

                                                    

Dr.Öğr.Üyesi Göktan AY

MÜZDAK Yönetim Kurulu BAŞKANI

 

 

       Ortaklar Cad. Akıncıbayırı Sk. No.30/15 Mecdiyeköy/İSTANBUL

Tel:05324471402, e-posta: goktanay57i@gmail.com

 

 

                                 2021/ MÜZİK ÇALIŞTAYI PROGRAMI (1.GÜN)

                                  13 ŞUBAT 2021/ CUMARTESİ/ 13.00-18.30

 

13.00/ GÖKTAN Ay (İstanbul), Müzik  ve  devlet  politikası” (Yönetici-moderatör)

13.15/ Ferruh Gençer (İstanbul), “Türk müziği ve  yayıncılık”

13.30/ Ahmet  Taşgın (Ankara), “Müzik ve dergi yayıncılığı”

13.45/ Murat Meriç (Çanakkale), “Müzik ve  arşivcilik”

14.00/ Güldeniz Ekmen (İstanbul), “Türk müziği eğitimi ve felsefe”

14.15/ Seyhan Canyakan (Afyon), “Müzik  endüstrisi ve teknoloji”

14.30 ARA…………………………………………………15 DAKİKA

15.00/ Yaşar Taner (İstanbul),  “Türk  Müziği ve teknoloji”

15.15/ Göksel Baktagir (İstanbul),  “Müzikte kalite”

15.30/ Şefik Kahramankaptan (Ankara), “Müzikte eleştirmenlik”

15.45/ Tahir Aydoğdu (Ankara), “Müzik ve ülkemizin uluslar arası tanıtımı”

16.00/  Cafer Vayni (İstanbul), “Müzik ve telif hakları”

16.15 KAPANIŞ……………………………………………….

 

 

2021/ MÜZİK ÇALIŞTAYI PROGRAMI (2.GÜN)

                                  14 ŞUBAT 2021/ PAZAR/ 13.00-18.30

 

13.00/ M.Hakan Cevher (İzmir), “Müzik kurumlarında dil ve amaç  birliği”

13.15/ Hikmet Özkahraman  (İstanbul), “Siyasi partiler ve Müzik STK’ları”

13.30/ İlksen Kodal (İstanbul),  “THM ve İstanbul İl MEB Müzik Akademisi”

13.45/ Murat Karabulut (Ankara),”MEB okullarında müzik eğitimi”

14.00/ Salih Turhan (İstanbul),  “Pandemi’de müzisyenlik”

14.15/ Mustafa Uslu (İstanbul),  “Türk müziği ve korolar”

14.30/ ARA…………………………………………………15 DAKİKA

14.45/ Vural Yıldırım (İstanbul), “Müzikolojik Çalışmalar ve Yayıncılık” (Yönetici)

15.00/ Vasfi Hatipoğlu (Ankara), “Mesleki Eğitim Kurumları ve  Müzik”

15.15/ Emre Ünal (Niğde), “Okul Öncesi Eğitim ve Sanat”

15.30/ Şenel Önaldı (İstanbul),  “THM’de; üslup, tavır ve yorum”

15.45/ Hüseyin Yükrük (Van), “THM’de tavır”

16.00/ Ercan Kılkıl (Muğla), “THM ve Geleneksel Yapı”

16.15/ Erdal Şahin (İstanbul),  “STK’larda müzik yapmak”

16.30 KAPANIŞ……………………………………………….




 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 YAZMA SANATI EDEBİYATIN ÖTESİNDE BİR EYLEMDİR. Yazma sanatı ki biz ona genelde edebiyat diyoruz, daima müziğin gölgesinde varlık göstermiştir. Bu tezimize edebiyat alanında çalışanlar karşı çıkacaklardır. O zaman operayı, müzikalleri ve sadece Proust’u hatırlatmak yeterli olacaktır. Aynı zamanda müziğin edebiyat gibi kurmaca bir sanat alanı olduğunu savunanların karşısındayım. Edebiyat müziğe göre daha sınırlı metaforlar içinde hareket etmesine rağmen, müziğin sınırsız malzeme kaynağı besteciye özgürlük alanı sağlar. Müzik doğanın insana özgür hissettirebileceği belki de tek alandır. André Gide çalışması olan Chopin Üzerine Notlar adlı çalışma müzisyenlerin mutlaka okuması gereken kitaplar arasındadır. Kelimeler zihnimizi sınırlarken, ses ve sessizlik yapıt çerçevesinin sınırlarını kaldırır. Bu nedenle edebiyat literatürü müziğin engin denizlerine yelken açan yazarlarla doludur. Antik Yunandan zamanımıza uzanan edebiyat müzik birlikteliğinin zamanla ayrıştığı ve kendi çerçevelerin...
        Müzik ve Edebiyat İlişkisi Müziğin edebiyat ile ilişkisini irdelemeden önce, aslında sanatın kendi içinde ciddi olarak yapısal bir bağlantı ağı olduğunu söylemeliyiz. Her sanat alanı kendini bir başka sanat alanı ile besler. Sanatın kendi içindeki ilişkisini hiyerarşik olarak da ayırmak mümkündür. Gerçi bu ilişkinin hiyerarşisi nereden baktığınıza göre değişir. Arthur Schopenhauer müziği sanat hiyerarşisinde en üste koyar. Ona göre müzik ontolojik olarak katarsis görevi üstlenmiştir. Schopenhauer’e göre müzik önem ve değer açısından diğer sanat dallarını aşar. Çünkü müziğin yapısal özelliği, metafizik bir karakter taşır. Bir filozof olarak Schopenhauer müziğe diğer sanat dallarından daha fazla önem verir. Kendisi de her fırsatta flüt çalarak ruhunu dinlendirme egzersizleri yapar. Sanat dalları ilişkilerinde, resim-müzik, sinema-resim, edebiyat-tarih ve benzeri bağlantılar yapmak pekâlâ mümkündür. Müziğin her alanla çok rahat olarak bağlantılı olduğunu söyleye...
SANATTA YENİ BOYUTLARA DOĞRU Vural Yıldırım-Müzik Bilimci Batı merkezli düşüncenin değişik kodlama biçimleri vardır. Örneğin; mistik kavramını doğu için kullanır. Kendisinin daha rasyonel olduğunu belirtmenin en kolay yolu budur. Doğu her  yönüyle mistisizmi içinde barındırır. Batının rasyonalitesini almamış ve/veya reddetmiştir. İlahi dinlerin yanında zaman zaman doğu inaç sistemleri kamusal alanda gündeme gelir. Amerikalı film yıldızlarının Dalai Lama’nın etrafında toplanmalarını buna örnek olarak verebiliriz. Doğu belki de anlaşılması imkansız rasyonel yaşama aykırı, coğrafi-kültürel alan. Bu nedenle batının doğu tanımlaması içinde, biraz da etnosantrizm vardır. “Her yönüyle gelişmemiş bir medeniyet dünyası”. Bizler doğu mu? Yoksa batı mıyız? Bu sorun hala güncelliğini koruyarak tartışılmaya devam ediyor. Bize göre doğu neresi? Batı neresi? Bizim duruşumuz nerede başlıyor? Nerede bitiyor? Bu sorulara yanıt aramanın ötesinde ne olmak istediğimiz önemli. Bizler doğ...