Ana içeriğe atla
TÜRKİYE’DE İLK MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ KURUCUSU
PROF. DR. GÜLTEKİN ORANSAY’IN ÖLÜMÜNÜN
25. YILDÖNÜMÜNDE 1. MÜZİKOLOJİ BÖLÜMLERİ ÇALIŞTAYI



Program
Açılış Konuşmaları/09.30-10.00
Prof. Songül Karahasanoğlu (İTÜ TMDK Müzikoloji Bölüm Başkanı)
Prof. Adnan Koç (İTÜ TMDK Müdürü)
Prof. Dr. Ali Fuat Aydın (İTÜ Rektör Yardımcısı)

Prof. Dr. Gültekin Oransay’ın Anısına Konuşmalar/ 10.00-10.45
Moderatör: Prof. Ruhi Ayangil
Prof. Dr. Fırat Kutluk-Dr. Ayhan Sarı

Müzikoloji Bölüm Tanıtımları/11.00-12.30
Moderatör: Doç. Dr. Gözde Çolakoğlu Sarı

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü (Doç. Dr. İbrahim Yavuz Yükselsin)
                                                                   
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü (Prof. Songül Karahasanoğlu)

Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü (Doç. Dr. Mehmet Yüksel)

Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü (Prof. Dr. Bülent Alaner)

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü (Doç. Dr. Kıvılcım Yıldız Şenürkmez) 

Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Duysal (Ses) Sanatları Anabilim Dalı Müzikoloji Programı (Doç. Dr. Alper Maral)

Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzikoloji ve Folklor Anabilim Dalı (Prof. Ruhi Ayangil)

İTÜ Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (Prof. Şehvar Beşiroğlu)

Müzikoloji Bölüm Tanıtımları/ 14.00-15.15
Moderatör: Prof. Dr. Bülent Alaner

İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü (Doç. Pınar Somankçı –Yrd.Doç. Dr. Hikmet Toker)

İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Müzikoloji Anabilim Dalı (Doç. Dr. Banu Mustan Dönmez)

Erzurum Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü (Yrd. Doç. Dr. Özgür Sadık Karataş)

Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Müzikoloji Ana Sanat Dalı (Yrd. Doç. Dr. Neşe Grançer Okay-Öğr.Gör. Müge Eraydın)

Karadeniz Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü (Doç. Dr. Abdullah Akat)

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Müzik Bilimleri Anabilim Dalı (Prof. Dr. Mustafa Hilmi Bulut)

Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü Müzik Bilimleri Anabilim Dalı (Yrd. Doç. Dr. Gökhan Yalçın)


Bölüm Başkanları ve Farklı Kurumlardan Temsilciler ile Tartışma-Soru-Cevap/
15.30-18.00
Moderatör: Prof. Songül Karahasanoğlu

Tüm Bölüm Temsilcileri

Üniversiteler Arası Kurul Müzikoloji Temsilcisi, (Prof. Dr. Turan Sağer)

Akademi Dışından Kurumsal Temsilci, Kültür Bakanlığı (Dr. Ayhan Sarı)


Akademi Dışından Kurumsal Temsilci, Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisi Editörü (Vural Yıldırım)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 YAZMA SANATI EDEBİYATIN ÖTESİNDE BİR EYLEMDİR. Yazma sanatı ki biz ona genelde edebiyat diyoruz, daima müziğin gölgesinde varlık göstermiştir. Bu tezimize edebiyat alanında çalışanlar karşı çıkacaklardır. O zaman operayı, müzikalleri ve sadece Proust’u hatırlatmak yeterli olacaktır. Aynı zamanda müziğin edebiyat gibi kurmaca bir sanat alanı olduğunu savunanların karşısındayım. Edebiyat müziğe göre daha sınırlı metaforlar içinde hareket etmesine rağmen, müziğin sınırsız malzeme kaynağı besteciye özgürlük alanı sağlar. Müzik doğanın insana özgür hissettirebileceği belki de tek alandır. André Gide çalışması olan Chopin Üzerine Notlar adlı çalışma müzisyenlerin mutlaka okuması gereken kitaplar arasındadır. Kelimeler zihnimizi sınırlarken, ses ve sessizlik yapıt çerçevesinin sınırlarını kaldırır. Bu nedenle edebiyat literatürü müziğin engin denizlerine yelken açan yazarlarla doludur. Antik Yunandan zamanımıza uzanan edebiyat müzik birlikteliğinin zamanla ayrıştığı ve kendi çerçevelerin...
        Müzik ve Edebiyat İlişkisi Müziğin edebiyat ile ilişkisini irdelemeden önce, aslında sanatın kendi içinde ciddi olarak yapısal bir bağlantı ağı olduğunu söylemeliyiz. Her sanat alanı kendini bir başka sanat alanı ile besler. Sanatın kendi içindeki ilişkisini hiyerarşik olarak da ayırmak mümkündür. Gerçi bu ilişkinin hiyerarşisi nereden baktığınıza göre değişir. Arthur Schopenhauer müziği sanat hiyerarşisinde en üste koyar. Ona göre müzik ontolojik olarak katarsis görevi üstlenmiştir. Schopenhauer’e göre müzik önem ve değer açısından diğer sanat dallarını aşar. Çünkü müziğin yapısal özelliği, metafizik bir karakter taşır. Bir filozof olarak Schopenhauer müziğe diğer sanat dallarından daha fazla önem verir. Kendisi de her fırsatta flüt çalarak ruhunu dinlendirme egzersizleri yapar. Sanat dalları ilişkilerinde, resim-müzik, sinema-resim, edebiyat-tarih ve benzeri bağlantılar yapmak pekâlâ mümkündür. Müziğin her alanla çok rahat olarak bağlantılı olduğunu söyleye...
SANATTA YENİ BOYUTLARA DOĞRU Vural Yıldırım-Müzik Bilimci Batı merkezli düşüncenin değişik kodlama biçimleri vardır. Örneğin; mistik kavramını doğu için kullanır. Kendisinin daha rasyonel olduğunu belirtmenin en kolay yolu budur. Doğu her  yönüyle mistisizmi içinde barındırır. Batının rasyonalitesini almamış ve/veya reddetmiştir. İlahi dinlerin yanında zaman zaman doğu inaç sistemleri kamusal alanda gündeme gelir. Amerikalı film yıldızlarının Dalai Lama’nın etrafında toplanmalarını buna örnek olarak verebiliriz. Doğu belki de anlaşılması imkansız rasyonel yaşama aykırı, coğrafi-kültürel alan. Bu nedenle batının doğu tanımlaması içinde, biraz da etnosantrizm vardır. “Her yönüyle gelişmemiş bir medeniyet dünyası”. Bizler doğu mu? Yoksa batı mıyız? Bu sorun hala güncelliğini koruyarak tartışılmaya devam ediyor. Bize göre doğu neresi? Batı neresi? Bizim duruşumuz nerede başlıyor? Nerede bitiyor? Bu sorulara yanıt aramanın ötesinde ne olmak istediğimiz önemli. Bizler doğ...