Ana içeriğe atla

  Barok flüt ve extended flüt teknikleri üzerine ustalık kursu:Gümüşlük

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi ve İTÜ ve MIAM da flüt ve Barok flüt hocası olan Nihan Atalay , Gümüşlük Müzik Akademisi nde 10-18 Ağustos tarihleri arasında Barok flüt ve extended flüt teknikleri üzerine ustalık kursu verecektir.

İstanbul’da doğan sanatçı,flüt eğitimine Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Prof. Mükerrem Berk ile başlaı. 1998 yılında konservatuardan mezun olduktan sonra Fransız Hükümeti’nden almış olduğu sanat bursuyla Lyon Devlet Konservatuarı’na kabul edildi ve aynı konservatuardan pekiyi derece ile mezun oldu. İsviçre Hükümetinin verdiği artistik bursa layık görülerek 2002 yılında Lozan Konservatuarı Yüksek devresine kabul edildi. Ünlü Fransiz flütist José-Daniel Castellon‘un sınıfinda konsertistlik ve pedagoji bölümlerinde eğitim gördü ve üstün basariyla mezun oldu. Barok müziğe olan ilgisi Nihan Atalay’ı Cenevre ve Basel Konservatuvarları Yüksek Devrelerinde, Barok Müzik Bolümlerinde Lisans sonrası çalışmalarina yönlendirdi. Ünlü Barok flüt sanatcilari Marc Hantai,Barthold Kuijken ve Serge Saitta ile çalişmalarını sürdürdü. Çağdaş Yaşamı Destekleme Vakfı, isviçre Nicati De Luze Çağdaş Müzik Vakfı, Sandoz Vakfı ve Cenevre Universitesi Derneği tarafindan sanat burslari ile ödüllendirildi. Ayrıca Cenevre Konservatuarı'nca kendisine yaptığı çalişmalardan dolayı bir adet flüt hediye edildi, Sanatçı, Barok müziğin yanı sıra Çağdaş muzik tekniklerine olan ilgisi sayesinde 2005 yılında , yüzyılımızın en ünlü şefi ve bestecilerinden olan Pierre Boulez’in daveti uzerine Lucern Akademi Orkestrası’nda çalışma firsatı buldu ve 20. yüzyıl çağdaş eserleri üzerinde çalıştı. Sanatçının beraber çalıştığı flütcüler arasında dünyaca ünlü Emmanuel Pahud, Michel Moragues, Sophie Cherrier, Patrick Gallois, Phillippe Bernold gibi isimler bulunmaktadır. Cenevre Oda Muzigi Orkestrası’nda solo flütist olarak orkestra çalışmalarina devam eden alan Nihan Atalay,Cenevre Devlet Konservatuarı’nda görev almıştır. Sanatçı halen Mimar Sinan Guzel Sanatlar Universitesi Devlet Konservatuarı ve İTÜ MİAM’da flüt ve barok muzik dersleri vermekte ve kariyerine yurtdışı ve yurtiçinde solo konserleriyle devam etmektedir. Nihan Atalay son olarak 2012 yilinda ABD Uluslararasi Flüt derneği'nin Las Vegas’ta düzenlemiş olduğu Barok flüt yarismasinda birincilik kazanmış ayrıca juri özel ödülüne layık bulunmuştur.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 YAZMA SANATI EDEBİYATIN ÖTESİNDE BİR EYLEMDİR. Yazma sanatı ki biz ona genelde edebiyat diyoruz, daima müziğin gölgesinde varlık göstermiştir. Bu tezimize edebiyat alanında çalışanlar karşı çıkacaklardır. O zaman operayı, müzikalleri ve sadece Proust’u hatırlatmak yeterli olacaktır. Aynı zamanda müziğin edebiyat gibi kurmaca bir sanat alanı olduğunu savunanların karşısındayım. Edebiyat müziğe göre daha sınırlı metaforlar içinde hareket etmesine rağmen, müziğin sınırsız malzeme kaynağı besteciye özgürlük alanı sağlar. Müzik doğanın insana özgür hissettirebileceği belki de tek alandır. André Gide çalışması olan Chopin Üzerine Notlar adlı çalışma müzisyenlerin mutlaka okuması gereken kitaplar arasındadır. Kelimeler zihnimizi sınırlarken, ses ve sessizlik yapıt çerçevesinin sınırlarını kaldırır. Bu nedenle edebiyat literatürü müziğin engin denizlerine yelken açan yazarlarla doludur. Antik Yunandan zamanımıza uzanan edebiyat müzik birlikteliğinin zamanla ayrıştığı ve kendi çerçevelerin...
        Müzik ve Edebiyat İlişkisi Müziğin edebiyat ile ilişkisini irdelemeden önce, aslında sanatın kendi içinde ciddi olarak yapısal bir bağlantı ağı olduğunu söylemeliyiz. Her sanat alanı kendini bir başka sanat alanı ile besler. Sanatın kendi içindeki ilişkisini hiyerarşik olarak da ayırmak mümkündür. Gerçi bu ilişkinin hiyerarşisi nereden baktığınıza göre değişir. Arthur Schopenhauer müziği sanat hiyerarşisinde en üste koyar. Ona göre müzik ontolojik olarak katarsis görevi üstlenmiştir. Schopenhauer’e göre müzik önem ve değer açısından diğer sanat dallarını aşar. Çünkü müziğin yapısal özelliği, metafizik bir karakter taşır. Bir filozof olarak Schopenhauer müziğe diğer sanat dallarından daha fazla önem verir. Kendisi de her fırsatta flüt çalarak ruhunu dinlendirme egzersizleri yapar. Sanat dalları ilişkilerinde, resim-müzik, sinema-resim, edebiyat-tarih ve benzeri bağlantılar yapmak pekâlâ mümkündür. Müziğin her alanla çok rahat olarak bağlantılı olduğunu söyleye...
SANATTA YENİ BOYUTLARA DOĞRU Vural Yıldırım-Müzik Bilimci Batı merkezli düşüncenin değişik kodlama biçimleri vardır. Örneğin; mistik kavramını doğu için kullanır. Kendisinin daha rasyonel olduğunu belirtmenin en kolay yolu budur. Doğu her  yönüyle mistisizmi içinde barındırır. Batının rasyonalitesini almamış ve/veya reddetmiştir. İlahi dinlerin yanında zaman zaman doğu inaç sistemleri kamusal alanda gündeme gelir. Amerikalı film yıldızlarının Dalai Lama’nın etrafında toplanmalarını buna örnek olarak verebiliriz. Doğu belki de anlaşılması imkansız rasyonel yaşama aykırı, coğrafi-kültürel alan. Bu nedenle batının doğu tanımlaması içinde, biraz da etnosantrizm vardır. “Her yönüyle gelişmemiş bir medeniyet dünyası”. Bizler doğu mu? Yoksa batı mıyız? Bu sorun hala güncelliğini koruyarak tartışılmaya devam ediyor. Bize göre doğu neresi? Batı neresi? Bizim duruşumuz nerede başlıyor? Nerede bitiyor? Bu sorulara yanıt aramanın ötesinde ne olmak istediğimiz önemli. Bizler doğ...