Ana içeriğe atla




PSİKANALİZ VE MÜZİK


İçindekiler


sunuş         | 5
presentation
TALAT PARMAN

önsöz   | 13
preface
Zeynep Özlem Tuncay, Göver Kazancıoğlu, Alper Şahin

müzikal üstün yeteneğin psikodinamikleri  | 15
the psychodynamics of musical giftedness
Sarah Nettleton / Çeviren / Translated by Alper Şahin-Raşit Tükel

sonradan tamamlanan yas ve rahmi bey  | 39
rahmi bey and delayed mourning
Alper Şahin

müzikal haz      | 53
musical pleasure
Zeynep Özlem Tunçay

ezgilerle yitik zamanın peşinde          | 63
in search of the lost time through melodies
Zehra Karaburçak Ünsal

bireyin psikolojik ve sosyokültürel gelişiminde geleneksel müziğin yeri                                           | 73
the importance of music in psychological and sociocultural development of person
Erol Parlak

ritim-beden-akış beden perküsyonuna bir bakış  |77
rhythm-body-flow an overview of body percussion
Tugay Başar

zamansız şarkılar  |91
timeless songs
Pınar Padar

tınla beni   |101
resonate me
Tolga Tüzün

müzikte ve psikanalizde sessizlik  |107
silence in music and psychoanalysis
Talat Parman


dosya ötesi
bir ergen ne ister?              |119
what does an adolescent want?
Nergis Güleç

melankolik hareketler  |133
melancolic movements 
CatherIne Chabert / Çeviren / Translated by Levent Mete

türk anne; bir aidiyet sorunsalı      |151
the turkish mother: a belonging matter
Fiona Faracİ

sinemada bakışın gerçeği: todd mcgowan’la arzu, doyum ve özneye dair            |157
an interview with todd mcgowan
Zeynep Özen Barkot

ingilizce özetler  |167
summaries


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

 YAZMA SANATI EDEBİYATIN ÖTESİNDE BİR EYLEMDİR. Yazma sanatı ki biz ona genelde edebiyat diyoruz, daima müziğin gölgesinde varlık göstermiştir. Bu tezimize edebiyat alanında çalışanlar karşı çıkacaklardır. O zaman operayı, müzikalleri ve sadece Proust’u hatırlatmak yeterli olacaktır. Aynı zamanda müziğin edebiyat gibi kurmaca bir sanat alanı olduğunu savunanların karşısındayım. Edebiyat müziğe göre daha sınırlı metaforlar içinde hareket etmesine rağmen, müziğin sınırsız malzeme kaynağı besteciye özgürlük alanı sağlar. Müzik doğanın insana özgür hissettirebileceği belki de tek alandır. André Gide çalışması olan Chopin Üzerine Notlar adlı çalışma müzisyenlerin mutlaka okuması gereken kitaplar arasındadır. Kelimeler zihnimizi sınırlarken, ses ve sessizlik yapıt çerçevesinin sınırlarını kaldırır. Bu nedenle edebiyat literatürü müziğin engin denizlerine yelken açan yazarlarla doludur. Antik Yunandan zamanımıza uzanan edebiyat müzik birlikteliğinin zamanla ayrıştığı ve kendi çerçevelerin...
  VURAL YILDIRIM Vural YILDIRIM is a prominent Turkish academic and author in the field of music philosophy. He completed his undergraduate and graduate studies at the Mimar Sinan Fine Arts University State Conservatory, in the Department of Ethnomusicology and Folklore. His academic work focuses on music philosophy, aesthetics, folk music, and popular music, and he has written extensively on these subjects. Yıldırım co-authored the book Introduction to the Philosophy of Music ( Müzik Felsefesine Giriş ) with Tarkan Koç. The work is considered one of the significant contributions to the field of music philosophy in Turkey and was published by Bağlam Publishing. He is also known for his book The İsmail Tunalı Book ( İsmail Tunalı Kitabı ). Actively involved in academic publishing, Yıldırım is one of the editors of Bağlam Publishing’s Music Sciences Series. He has edited special issues for journals such as Folklore/Literature ( Folklor/Edebiyat ) and Sociology ( Toplumbilim ), de...
        Müzik ve Edebiyat İlişkisi Müziğin edebiyat ile ilişkisini irdelemeden önce, aslında sanatın kendi içinde ciddi olarak yapısal bir bağlantı ağı olduğunu söylemeliyiz. Her sanat alanı kendini bir başka sanat alanı ile besler. Sanatın kendi içindeki ilişkisini hiyerarşik olarak da ayırmak mümkündür. Gerçi bu ilişkinin hiyerarşisi nereden baktığınıza göre değişir. Arthur Schopenhauer müziği sanat hiyerarşisinde en üste koyar. Ona göre müzik ontolojik olarak katarsis görevi üstlenmiştir. Schopenhauer’e göre müzik önem ve değer açısından diğer sanat dallarını aşar. Çünkü müziğin yapısal özelliği, metafizik bir karakter taşır. Bir filozof olarak Schopenhauer müziğe diğer sanat dallarından daha fazla önem verir. Kendisi de her fırsatta flüt çalarak ruhunu dinlendirme egzersizleri yapar. Sanat dalları ilişkilerinde, resim-müzik, sinema-resim, edebiyat-tarih ve benzeri bağlantılar yapmak pekâlâ mümkündür. Müziğin her alanla çok rahat olarak bağlantılı olduğunu söyleye...