Ana içeriğe atla

Kayıtlar

  Vardır Bir Sebebi Yazan: Yılmaz Kutlu Semiz Yayınevi: Baal Vardır elbet bir sebebi, Sensizliğimin. Ama bil ki, Bu üzgün hallerim senin için değildi. Kendim içindi. Senin gibi bir kadını, Acaba bir daha yaşayabilir miyim ki? Soruma cevap veremediğim içindi. Hâlâ o sorunun bir cevabı yok. Olmasın da zaten sorun yok. Bu satırlardan, sorun olduğunu zannetme. Çünkü sorun sen değilsin, yine benim. Müzisyen Yılmaz Kutlu Semiz şiirin büyülü dünyasından kopup gelen bir çalışma ile bizlere sesleniyor. şiir de elbette müzikal bir anlam içeriyor. şiirlerinin kavramsal boyutunda romantizm ve beraberinde gelen ironik bir melankoli okuyucuyu etkiliyor. 
MÜZİK FELSEFESİNE GİRİŞ VURAL YILDIRIM/ TARKAN KOÇ BAĞLAM YAYINLARI 6.BASKI 2019 Kitap İçeriği : 112 sayfa Ön kapak: Eflatun fon üzerine, Bağlam yayınları’nın araştırma dizisi olan müzik bilimleri seriisinin büyük harflerle yazılmış kapak arkasına gömülmüş yazısı üstüne Müzik Felsefesine Giriş adı ile birlikte yazarların adları eklenmiştir. Arka Kapak: “20. yüzyılın başlarından itibaren teknolojinin baş döndürücü bir hızla gelişmesi, düşünen insanı alternatif bir yaşam arayışına götürmüş ve bı arayış felsefede ereğine ulaşmıştır.” İsmail Tunalı’^nın arka kapak yazısında T. W. Adorno’nun “Yeni Müziğin Felsefesi” kitabıyla yaygınlaşan felsefe akımlarından bahisle iki yazarın aforizmatik çalışmasına ve ülkemizde müzik felsefesiyle ilgili ihtiyaca değinilmektedir. Hedef Kitle: Temel olarak Müzik ve Felsefe ile ilgilenen bir kesime hitap etmesinin yanısıra yalın ve sade anlatımıyla herkesin okuyabileceği ve anlayabileceği bir lisanla hedef kitlesini genişlet
Müzik Felsefesine Giriş Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisi Editör: Vural Yıldırım Yazarlar: Tarkan Koç-Vural Yıldırım 6. Baskı  2019 "20. yüzyılın başlarından itibaren teknolojinin baş döndürücü bir hızla gelişmesi, düşünen insanı alternatif bir yaşam arayışına götürmüş ve bu arayış felsefede ereğine ulaşmıştır. Öyle ki, yıllarca insan için lüks bir uğraşı olarak görülmüş olan felsefe, şimdi yaşam için insansal bir korugan olarak anlaşılmış ve yalnız yaşam alanında değil, bilim ve sanat alanlarında da zorunlu bir gereksinme değeri elde etmiştir. Bu anlayış yönelgesinde müzikte ilk önemli yayın, Thedor W. Adorno'nun 'Philosophie der neuen Musik 'Yeni Müziğin Felsefesi)' adlı kitabıyla gerçekleşmiş ve giderek de tüm dünyada yaygınlık kazanmıştır." İsmail TUNALI
Vural Yıldırım-Sanat Sosyolojisi Editörlüğünü Derya Önder'in yaptığı ve Rahmetli Ömer Naci Soykan'ın derlemeleri iel değişik sanat dallarından kişilerin yazılarından oluşan Sanat Sosyolojisi kitabı Bilge Yayıncılık'tan çıktı. “Sanat, yaşam tarzının bir ifadesidir. Bu açıdan toplumların sanatlarına baktığımızda, onların nasıl yaşadıklarını yani dünyayı, doğayı, toplumu, insanı nasıl algıladıklarını sanatlarından çıkarıyoruz. Plastik sanatlar olsun, söz sanatları olsun, müzik olsun her türlü sanat ifadesini kendi tarzında, kendi araçlarıyla ortaya koyuyor. Bu tarz, her şeyden önce somuttur. Sanat yapıtı diye bir şey varsa o, gördüğümüz, algıladığımız bir şey olarak somut bir nesnedir, adı ‘soyut sanat’ da olsa. Sanat sosyolojisi, bu somut, algısal şeyin kavramsal olana sosyolojik yöntemlerle çevrilmesidir. Bu da sosyolojik bir kavramlaştırmadır; sanatta algısal olarak ifade edilen şeyin sosyolojik dile çevrilmesi, sosyolojinin kavramlarıyla ifade edilmesidir.” Pro
GELECEK YAPAY ZEKÂ VE MÜZİK İnsanlığın evrimi hala sürüyor. Geldiğimiz noktada artık organ bağışları, negatif gelecek olgusu vb. tartışmaktan çok yapay zekâya odaklandık. Konunun ciddiyetini bilim insanlarının endişelenmesinden anlamak mümkün. Fakat bilim insanları bu konuda da ortak bir görüşe sahip değiller. Bir grup yapay zekânın gelecekte insanların işlerini kolaylaştırıp, yaşamın kaliteli hale geleceğini ve daha az çalışarak entelektüel ve sosyal faaliyetlere zaman ayrılacağını söylüyor. Diğer bir grup ise yapay zekânın işgücünün sonu olduğu ve bu noktada ciddi sorunlar yaşanacağına dair görüş bildiriyor. Biz sanatçılar teknolojiden asla korkmadık. Aksine onların nimetlerinden yararlanmanın kolaylıklarını yaşadık. Teknolojik aletler ve teknolojinin kendisi sanatta kullanım amacına göre her zaman ilerlemenin önünü açmıştır. Yine de teknolojiye mesafeli olmanın yararlı olacağını söylemek gerekir. Sanat insana özgü bir edim olması ve doğanın nesnelliğinden yararlanılması, mesaf
İslam, Alevilik ve Müzik-Ayhan Erol Editör: Vural Yıldırım Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisi Bu kitabın içinde yer alan bütün yazıların ya da tek bir makalenin hatta bir makale içindeki kimi argümanların okurların deneyimini farklı açılardan besleyeceğini söyleyebilirim. Kanımca bunun nedeni günümüzde kullandığımız her türlü mal ve hizmetin, aslında hem “üretim” hem de “tüketim” açısından bir hegemonya süreci çıktısı olması. Dolayısıyla, disipliner bir bilgi üretme etkinliği içinden hareketle ancak interdisipliner katkı arayışlarımın da semeresini yeterince gördüğümü düşünerek gerçekleştirmeye çalıştığım bu “ürün” de öyle. Yani bir taraftan “rıza” gösterilen diğer yandan “direnme” noktaları bulunan bir “metin” bu. Başka bir deyişle ben de cümlelerimi kurarken, tek bir kelime ile ilişkili saatlerce düşünürken, bir başka metinden alıntı yaparken ya da bir gözlem ya da görüşmenin notlarını aktarırken aynı hegemonya sürecini tekrar tekrar deneyimlediğimi farkettim. Yani
EDEBİYATIN KUŞATTIĞI MÜZİK Bağlam Yayınları Müzik Bilimleri Dizisinin düzenlediği "Edebiyatın Kuşattığı Müzik" söyleşisi  37. Uluslararası Kitap Fuarı, Büyükada salonunda. Müziğin her dönem edebiyatın tüm alanlarıyla olan ilişkisinin sorgulandığı söyleşiye, Doç. Nihan Atalay, Doç. Dr. Seyit Yöre, Müzikbilimleri Dizi editörü Vural Yıldırım, Şan-dublaj sanatçısı Tarkan Koç, Müzisyen-Programcı Ali Pınar katılıyor. Saat: 17.00 - 18.00 Tarih:18.11.2018