MÜZİK ZOR SANAT
Müzik eğitiminin kurumsallaştığı zaman sürecine baktığımda, ciddi yol katetmişiz diye düşünüyorum.
Buna rağmen geldiğimiz noktada birtakım eksiklikler var. Öncelikle bizde var olan müzik eğitimi sonucu yetişen sanatçıların genel olarak uluslararası düzeyde olmadığı gerçeği.
bu durum şaşırtıcı olduğu kadar bir hayli üzücü. Belki yazdıklarıma karşı çıkanlar olacaktır. Fakat dünya çapında kaç tane sanatçımız olduğu sorusuna gururla cevap verme cesaretini gösterenler olabilir mi?
Elbette "yok" diyerek kestirip atamayız. Şan, Piyano, Keman ve bazı alanlarda yetişen sanatçılarımız var.
Ne yazık ki çok az sayıda.
Kaldı ki resimde plastik sanatlarda daha kısır olduğumuzu düşünüyorum. Ulusal düzeyde göklere çıkardığımız birçok sanatçının uluslararası arenada adları bile geçmiyor.
Bizler sanatçılarımız ile övünürken neden sürekli yurtdışından sanatçılar getiriyoruz? sorgulanmalı.
Popüler olanlar ayrı bir değerlendirme konusu.
12 Ağustos 2014 Salı
4 Temmuz 2014 Cuma
MYRNA HERZOG
Brezilya doğumlu olan sanatçı Myrna Herzog, erken dönem barok müziği dünyasında oldukça iyi tanınan bir viyola da gamba virtüözüdür. Aynı zamanda müzik direktörü ve viyola araştırmacısıdır. Önemli müzik dergilerinde yayınlanmış makalelerinden bazıları; ‘Quinton’, ‘the English Division Viol’ ve ‘Stradivari’s Viols’ isimlerini taşır. Ayrıca ‘İtalyan Viyola da Gambası; Yüzyıllar ve Kültürler Boyunca’ isimli bir kitabı vardır.
‘Brezilya’nın en önemli viyolisti’ olarak tanımlanan Myrna Herzog, Brezilya’nın ilk Barok Orkestra’sı ‘Academia Antiqua Pro-Arte’nin kurucusu ve müzik direktörüdür.
Viyola da Gamba perdeli, yaylı bir çalgıdır. İlk kez 15. yüzyıl ortalarında İspanya’da ortaya çıkmıştır. Rönesans ve Barok dönemlerinin en popüler çalgılarındandır. Erken ataları arasında Arap rebabisi ve ortaçağ Avrupa viellesi vardır. En yaygın türü yedi tellidir ve dörtlü akordu yapılır.
Andrea CASTAGNERI, bir viyola ustasıdır. 1730-1762 yılları arasında çalışmıştır. ‘Vieux Paris’ okulunun en güzel ve orijinal eserlerini verdiği düşünülür. Zengin altın sarısı vernik ve kayın kenar süsleri bu ustanın elinden çıkan enstrümanların değişmez özellikleridir.
Alain Corneau’nun yönetmenliğini yaptığı “Dünyanın Tüm Sabahları”, sanatta ün değil, şiir arayan 17. yüzyıl Viyola da Gamba yorumcu ve bestecisi Sainte-Colombe’un yaşamından bir kesit sunmaktadır.
‘Brezilya’nın en önemli viyolisti’ olarak tanımlanan Myrna Herzog, Brezilya’nın ilk Barok Orkestra’sı ‘Academia Antiqua Pro-Arte’nin kurucusu ve müzik direktörüdür.
Viyola da Gamba perdeli, yaylı bir çalgıdır. İlk kez 15. yüzyıl ortalarında İspanya’da ortaya çıkmıştır. Rönesans ve Barok dönemlerinin en popüler çalgılarındandır. Erken ataları arasında Arap rebabisi ve ortaçağ Avrupa viellesi vardır. En yaygın türü yedi tellidir ve dörtlü akordu yapılır.
Andrea CASTAGNERI, bir viyola ustasıdır. 1730-1762 yılları arasında çalışmıştır. ‘Vieux Paris’ okulunun en güzel ve orijinal eserlerini verdiği düşünülür. Zengin altın sarısı vernik ve kayın kenar süsleri bu ustanın elinden çıkan enstrümanların değişmez özellikleridir.
Alain Corneau’nun yönetmenliğini yaptığı “Dünyanın Tüm Sabahları”, sanatta ün değil, şiir arayan 17. yüzyıl Viyola da Gamba yorumcu ve bestecisi Sainte-Colombe’un yaşamından bir kesit sunmaktadır.
26 Mayıs 2014 Pazartesi
İNCİ TANESİ
Erhan Bayladı'nın Müzikal bir romanı.
Müzik üzerine Ahmet Hamdi, Peyami Safa gibi yeni bir cesur çalışma.
"Nedir sevgi, nasıldır aşk?
Ruhların uyuşması mı, fikirlerin örtüşmesi mi? Yoksa tencere kapak misali bedenlerin birleşmesi mi? “Uğruna Roma’yı yakarım.”, “Ya benimsin ya toprağın!” deyip de gözü yârdan başkasını görmeyenleri aşk grafiğinde mi yoksa bencillik eğrisinde mi değerlendirmeli?
“Cennet cennet dedikleri / Birkaç köşkle birkaç huri / İsteyene ver anları / Bana seni gerek seni” diyen Yunus nasıl bir aşk ateşinde yanmaktadır. Ya Fuzuli’nin şu beytine ne demeli?
Cânı için kim ki cânânın sever cânın sever
Cânı kim cânânı için sevse cânânın sever
İşte budur gerçek aşk. Sevginin tırmanabileceği nihai nokta burasıdır.
Bu romanda işte böylesine gerçek ve tertemiz bir aşk hikâyesi bulacaksınız. Yunusça bir aşkı, Mecnunca bir sevgiyi heyecanla takip edeceksiniz.
Kemal Bey ile Leyla’nın, tüm nitelikleri -yaşları hariç- uyuşup örtüşen iki sanat ve gönül erinin sevinçlerine ortak olacak, sıkıntılarını ruhunuzda hissedeceksiniz."
9 Mayıs 2014 Cuma
3 Mayıs 2014 Cumartesi
ESRA BİLO SERGİ
Esra
Bilo’nun “Mutluluk Resimleri” isimli sergisi 3 – 17 Mayıs 2014 tarihleri arasında Art Point Gallery’de sanat
severlerle buluşacaktır. Esra Bilo sergide sergide yer alacak resimleriyle
ilgili şunları söylüyor:
“Çağımızda
doğadaki görüntülerle yetinmiyor,onlara yeni ve farklı anlamlar yüklemeye
çalışıyoruz.Yıkıp yaparak ve tekrar bozarak.Geri dönüşlerden dahi asla
korkmamamız gerekiyor…
Mutluluk
resimleri olarak adlandırdığım bu dönemimi biçim ve renk üzerine
kurguladım.Güler yüzlü ve mutlu resimler…Sabırlı bir kişi olmama rağmen bu
resimleri büyük bir sabırsızlıkla,çok hızlı ve duygusal bir yoğunluk içinde
hazırladım…”
Evet
gerçekten de Esra Bilo resmi çok renkli
kimlik içerisinde bir özgüven duygusu
özelliği de gösteren renk ve form anlayışına sahiptir.
Bilo’nun
soyut dünyası aynı zamanda çok renkçi,cıvıl cıvıl bir olgu çerçevesinde
şekillenir.Eleştirmen Ümit Gezgin,onun resimlerini çözümlerken,şunları
söylemiştir: “Esra Bilo kendi resmini yapıyor.Bu resim alabildiğine soyut
olduğu kadar,aynı zamanda kendini çözümleyen ve özgün bir yapı dahilinde yeniye
açık bir tutum sergileyen resimlerdir…”
Büyük ebatlı
resimler renk düzeni şeklinde sükunetin gerçekliği iddiasında ortaya çıkmıştır.
Burada sıcak-soğuk renk değerleriyle,bu renk değerlerinin oluşturcağı biçim
katmanlarını sanatçı çoğu kere ekspresif bir tutumla oluşturmuştur. Sanatçının
psikolojik bir düzen dahilinde spontane gelişen yapılar kurguladığını
gözlemleriz..Bu sergide yer alan resimler büyük ebatlarda tuval üzerine
yağlıboya tekniği ile yapılmış, 2013 yılına ait bir seçkidir....
Art Point Gallery &
Müzayede
Ahmet Fetgari
Sokak,Tamar Apt. No:12\3
Teşvikiye – İstanbul
Tel: 0212 260 97 05
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Sessiz Bir Çığlıktır Hakan Ali Toker Ritüellerin gündelik yaşamdan koparak, kamusal alan dışına çıkmasıyla birlikte müzi...
-
KONSER ARKASI MÜZİK DERGİSİ OCAK 2024 SAYISI YAYINDA https://www.konserarkasi.com/3d-flip-book/ocak-2024/ Değerli Klasik Müzik Dostu, 🍀 ...
-
İnci Tanelerinden Barok Müziğe Popüler kültür bizlere belleğimizin oyunlarını oynamaya devam ediyor. Aşağıdaki linkten Konser Arkası Klasi...
-
KONSER ARKASI ŞUBAT SAYISI YAZININ TAMAMI LİNKTE: https://www.konserarkasi.com/3d-flip-book/subat-2024/